
Nieuw traject MTB-route officieel geopend
11 maart 2026 om 21:05 Lokaal Deel je nieuwsOnder een voorjaarszonnetje is op dinsdag 3 maart het nieuwste traject van de mountainbikeroute in Ermelo officieel in gebruik genomen. Met dit nieuwe traject krijgen kwetsbare gebieden, rondom het vennetje achter de Paalberg, rust. Dit deel van het traject is dan ook gesloten.
Het lint werd feestelijk doorgeknipt door Andries Jansen, voorzitter van de Veluwse Wielervereniging (VWV) Hij toonde zich zichtbaar trots.
Voorafgaande aan de openingshandeling nam coördinator Hans Zwart het woord. In een korte, maar krachtige toespraak zette hij de mensen achter de schermen in het zonnetje. Hij bedankte de vrijwilligers, die de afgelopen tijd talloze uren hebben gespendeerd aan het aanleggen en perfectioneren van dit deel van de route.
Hans benadrukte ook de constructieve rol van de gemeente Ermelo en Staatsbosbeheer. Met deze toevoeging is de MTB-route weer een echte trekpleister voor vele mountainbikers.
Tekst: Wim Sierksma












