Chris Mulder en Els de Vries geven met hun ervaring in de reisbranche onafhankelijk reisadvies.
Chris Mulder en Els de Vries geven met hun ervaring in de reisbranche onafhankelijk reisadvies. Foto: Reislokaal

Goed reisadvies ook na corona belangrijk, regels verschillen per land

30 juni 2022 om 08:00 Zakelijk

ERMELO Een vakantie boeken via internet was voor corona voor veel mensen een gewoonte geworden. „Maar de trend van online vakanties boeken die fors was ingezet, is door corona weer deels teruggeroepen. Reizen is twee jaar lang niet zo vanzelfsprekend geweest’’, weet Chris Mulder, de Puttense ondernemer die in juni zijn reisbureau Reislokaal heeft geopend aan de Harderwijkerweg 141.

„Het werd voor corona steeds makkelijker om je reis zelf op internet te boeken, hoewel persoonlijk advies daar ontbreekt. Maar als er een keer wat is, dan is hulp en service ver te zoeken. Als je het vliegtuig, het hotel en de auto bij drie verschillende organisaties hebt geboekt, dan heb je je eigen vakantie samengesteld en een aanbieder is dan alleen verantwoordelijk voor zijn eigen deel.

ONBEREIKBAAR Grote organisaties waren in de coronatijd vaak helemaal niet bereikbaar. Dan is het beter om je reis onder te brengen bij een betrouwbare partij. Bij ons word je wel gelijk geholpen, ook in geval van calamiteiten. Het risico ligt dan bij ons en niet bij de klant. Dat geldt wel voor de klant die zelf op internet alles boekt. Iedereen trekt dan zijn handen er van af’’, weet Chris Mulder.

VEEL VRAGEN Ondanks dat de wereld sinds het voorjaar weer open is, zijn er nog steeds corona restricties. „Er is een grote bereidheid om weer te reizen, maar direct nadat iedereen zegt op vakantie te willen, vragen veel mensen hoe het zit met de coronaregels. Mag ik daar heen? Is een mondkapje verplicht? Wat als ik positief test? Nog steeds gelden er per land verschillende regels hoe je vaccinaties gehad moet hebben, hoe je papieren moet regelen en of je reizen wel kunt annuleren bij corona.”

,,Het is anders geregeld dan vóór de pandemie. Door de vragen die mensen hebben, willen ze nu persoonlijke service. Ze willen weten hoe het zit. En wat er gebeurt als de regels veranderen. Mensen zijn zich veel beter bewust geworden van de risico’s na alle schrijnende gevallen die de media hebben gehaald.”

PERSOONLIJK CONTACT Het reisbureau mag dan zijn verdwenen uit het straatbeeld, persoonlijke service bestaat nog steeds. Het voordeel van Reislokaal is dat de klant altijd een persoonlijk aanspreekpunt heeft. Dit zijn reisadviseur Els de Vries en Chris Mulder. Niet alleen hebben ze zelf veel van de wereld gezien en kunnen ze daardoor goed de reis regelen. Ook letten ze op nieuwe ontwikkelingen. 

„We denken mee en hebben laagdrempelig contact met klanten, ook ’s avonds en in het weekend. We hebben wereldwijd met allerlei leveranciers en reisaanbieders goede afspraken. We zijn aangesloten bij een heel grote inkooporganisatie om ons te verzekeren van de beste inkoopcontracten en zo de beste voorwaarden. Daarbinnen opereren we volledig onafhankelijk en zelfstandig. Voor makkelijke en lastige vragen voor en tijdens de vakantie hebben wij de oplossing. Reislokaal heeft alle online reizen, lokale service tegen dezelfde prijs.”

www.reislokaal.nl  

Marco Jansen

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie