Bart Hoogteyling met 'toevallig' het Ermelo's Weekblad. Het filmpje werd over de hele wereld bekeken.
Bart Hoogteyling met 'toevallig' het Ermelo's Weekblad. Het filmpje werd over de hele wereld bekeken. (Foto: Arda Konings)

Weekblad als hot news de wereld over

ERMELO - Wekenlang je vak niet meer kunnen uitoefenen door de coronacrisis, maakt ondernemers extra creatief om toch de aandacht gevestigd te houden op hun bedrijf. Drie jonge ondernemers - Bart, John en Dave - van ‘Travel Dudes Entertainment’ bedachten de aanzet tot het maken van een ‘Hot News’ filmpje dat inmiddels viraal is gegaan en over de hele wereld is bekeken.

Arda Konings

Op het populaire filmpje is te zien hoe ‘dude’ Bart bijna zijn vingers brandt aan een krant die letterlijk in de fik staat. Dat nou net het Ermelo’s Weekblad lijdend voorwerp is van de ludieke actie, is volgens Bart niet echt opzettelijk geweest. “De krant stond als algemeen voorbeeld voor al het wereldwijde nieuws van de laatste tijd. Niets om vrolijk van te worden dus. Alsof er eigenlijk niets meer goed leek te gaan. De wereld in de fik stond en nog staat. Of dat nu bosbrandhaarden waren of uitbrekende coronahaarden”, omschrijft Bart de disclaimer.

‘TravelDudes’ opereert sinds 2017 en was de laatste werkzame periode, full time gegaan. Ze zijn te boeken voor bedrijfsevenementen, een kerstborrel, nieuwjaarsrecepties, evenementen in een stad of dorp. Bart is als jongleur breed inzetbaar met jongleeracts op maat als ook voor standaardacts met messen, lichtgevende ballen of een act met fakkels en vuur. Collega John (JohnBallon) komt geheel in stijl, als ballonartiest op evenementen en bruiloften. “Momenteel verzorgt John ook tutorials hoe je ballonnen leert vouwen. Tot Leeringhe ende Vermaeck en ter extra ondersteuning van onze onderneming in deze moeilijke tijd. Onze variétéshows zijn geschikt voor alle leeftijden, op maat. En als goochelaars lopen we graag rond op evenementen. Verbazen we onze gasten door het creëren van één grote mindfuck,” vult Bart aan. Manager Dave is de onmisbare schakel voor al het administratieve regel- en belwerk en het onderhouden van de website.

Het mes snijdt momenteel met het filmpje, dus aan meerdere kanten voor de jongens. Bart: “In deze baanloze periode willen we dat mensen toch aan ons blijven denken. En willen we de mensen blijven entertainen. Internet is anno 2020 het medium en referentiekader bij uitstek om je juist nu dus zichtbaar te maken. De noodzakelijke aandacht op je bedrijf te vestigen. Na het plaatsen van ons filmpje op Instagram, Facebook en 9GAG, ontplofte de boel bijna met tienduizenden ontvangen likes en zo’n 100.000 mensen die het filmpje hadden bekeken. Hoe gaaf is dat?”

Uiteraard hoopt het drietal straks, als het allemaal weer kan en mag, heel veel boekingen te ontvangen. Bart: “Wij zijn jonge, fulltime ondernemers, goed op elkaar ingespeeld en hebben leuke fans! Met onze persoonlijkheden bereiken we het hele publiek. Hebben we tevens een droom om, zoals de naam al aangeeft, zo veel als mogelijk te gaan reizen. Willen we de wereld over gaan. ‘TravelDudes’ is geen imago, het is een identiteit!” traveldudes-entertainment.com

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden