Afbeelding
Foto: Pixabay

3 taken om als bedrijf uit te besteden

15 april 2022 om 11:50 Partnercontent

Bij ondernemen komt een hoop kijken dat eigenlijk afleidt van je core business. Je kunt alles zelf willen doen, maar dan houd je weinig tijd over om geld te verdienen. Je kunt er medewerkers voor in dienst nemen, maar dat schept verplichtingen. Maar je kunt ook bepaalde taken uitbesteden aan andere bedrijven. We bespreken drie voorbeelden van taken die je als bedrijf zou kunnen uitbesteden.

Recruitment

Het vinden van nieuw personeel is een tijdrovende bezigheid voor bedrijven. Je moet een goede vacature opstellen, zorgen dat deze de doelgroep bereikt en vervolgens hopen dat er mensen willen solliciteren. In deze tijd van krapte op de arbeidsmarkt is dat niet vanzelfsprekend, want de strijd om talent is volop losgebarsten. Het zoeken naar sollicitanten kan op zichzelf al veel tijd kosten, laat staan dat de verdere sollicitatieprocedure ook veel tijd kost. Daarom kun je ervoor kiezen om recruitment uit te besteden, zodat je er zelf niet een hoop tijd en energie in hoeft te steken. Je kunt recruitment bijvoorbeeld uitbesteden aan de experts van Staan.

Financiële zaken

Financiële administratie, belastingaangiften, reporting & control, de jaarrekening… aan een bedrijf kleven nogal wat financiële taken waarmee je geen geld verdiend maar die wel uitgevoerd moeten worden. Doe je dit als ondernemer zelf, dan verlies je tijd die je eigenlijk kunt besteden aan het verdienen van geld met je bedrijf. Je kunt er een medewerker voor een dienst nemen, maar daar kleven weer allerlei vervelende werkgeversverplichtingen aan en is er geen garantie dat die medewerker altijd genoeg te doen heeft. Daarom kan het een goed idee zijn om je financiële zaken uit te besteden aan finance controllers die je per gewerkt uur betaalt en die vanuit hun expertise jouw bedrijf kunnen ontzorgen én de continuïteit kunnen borgen.

Marketing

Zonder marketing is de kans op het vinden van nieuwe klanten beperkt. Als men immers niet van het bestaan van jouw bedrijf weet en niet weet wat jij te bieden hebt en waarom ze dat juist bij jou moeten komen halen, kun je weinig zaken doen. In marketing schuilt een best grote taak voor bedrijven waar veel strategie, tijd en geld in gestoken moet worden. Dan wil je wel dat het ook het gewenste resultaat oplevert. Om daar zeker van te zijn, kun je je marketing beter overlaten aan professionals die precies weten wat ze doen en jou van scherp advies kunnen voorzien.

Natuurlijk kost het geld om een extern bedrijf in te schakelen. Maar omdat deze ervaren zijn in hun vakgebied, werken ze vaak een stuk efficiënter dan je zelf zou kunnen doen én zijn de resultaten over het algemeen beter. Dat is de investering dus wel waard!

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie